sobota 31. prosince 2016

Recenze: Spáleniště: Zkouška

SPOILERY Z PRVNÍHO DÍLU!


Autor: James Dashner

Žánr: sci-fi, fantasy

Rok vydání: 2014

Nakladatelství: YOLI

Počet stran: 340



Obsah:
Potom co Thomas a několik dalších Placerů uteče z labyrintu, jsou někým převezeni někam. Ti lidé jim dají jídlo, nové oblečení, všechno působí jako naprostá idylka, co by se tady tak mohlo pokazit?!
Na noc jsou kluci zavřeni do společné ložnice, Teresu ale odvedou jinam, což je pro Thomase celkem rána. 
Naši Placeři spolu před sebou mají jediný úkol: dostat se do dvou týdnů přes Spáleniště do bezpečného útočiště. Žádná pravidla neexistují, nikdo jim neřekl jak Spáleniště nebo bezpečné útočiště vypadá. Musí prostě jít.
Jedinou další informaci, kterou dostali bylo, že Spáleniště je slunečními erupcemi nejsežehnutější část světa. A rychle taky zjišťují, že je zde město plné raplů, tedy těch nakažených erupcí. Tato nemoc mění lidi ve zvířata, nechává je naprosto zešílet.
Placeři se navíc od ZLOSINu dozvídají, že jsou taky nakažení. Jsou jedinou nadějí lidstva na zastavení této nemoci. Mají ještě nějakou naději?


Styl psaní:
Tak co bych tady psala, vše je napsáno v recenzi na první díl (tady)… Možná bych ale zmínila, že kapitoly jsou opravdu krátké, okolo šesti stran…

Grafika:
Tentokrát jsem se dostala k originální obálce, která je u 2. i 3. dílu nádherná. Škoda, že je první díl tmavě modrý a ne černý jako zbylé dva…

Jak jsem ke knize přišla?
Spolu s prvním i třetím dílem jsem si ji přinesla z knihovny…

Názor:
Tenhle díl se mi možná líbil ještě o malinko více než ten první. Přišlo mi, že tady bylo více akce a napětí a nebyli tady rmutové! Sice mi chvilku trvala, ale bylo to hlavně tím, že číst ji na štědrý den by asi nebyl úplně šťastný nápad, takže jsem ji prokládala vánočními povídkami a články….
Ale jestli váháte tak vám ji rozhodně můžu doporučit!


Hodnocení: 8,5/10
Hodnocení na cbdb.cz

2 komentáře:

  1. Mně se tedy nejvíce líbil první díl. Trojka už mě vyloženě zklamala. Ale třeba se ti bude líbit. Jen...není v té anotaci napsáno úplně všechno? :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nevím, snažila jsem se neprozradit zbytečně moc, pouze čtenáře navnadit... Pokusím se to trochu poupravit, každopádně děkuji za názor :)

      Vymazat

Každý komentář mi dělá obrovskou radost a moc za všechny děkuji! :)