sobota 6. května 2017

Recenze: Mezi elfy proti své vůli





Žánr: fantasy, YA

Rok vydání: 2016

Nakladatelství: Fragment

Počet stran: 303




Obsah:
Hlavní hrdinka, Felicity Morganová, je obyčejná plnoštíhlá teenagerka. Často chodí do školy pozdě, nevyspalá a navíc z jejího oblečení většinou čpí směs alkoholu a cigaret. Ve škole jí říkají City, tedy Město. Když se ve škole objeví nový kluk, po kterém všechny holky šílí, je jí úplně ukradený. Ona jemu ale nejspíš ukradená není. Neustále jí je v patách a často se na ni podívá, jako by snad uměl číst myšlenky. A pak jí jednoho dne oznámí, že je podle věštby předurčená k záchraně elfího světa. Asi se zbláznil. Zblázní se i Felicity?

Styl psaní:
Líbilo se mi, že kromě klasických kapitol z pohledu Felicity bylo v knížce i pár kapitol z pohledu Leea. Navíc se tam objevují, podle mě docela originální, přirovnání jako „Ruce neměl ani ledové, ani teplé. Spíš jako kelímky s jogurtem, které člověk po nákupu ještě nedal do ledničky.“

Grafika:
Obálka je opravdu nádherná. Moc se mi líbí jak barvou, písmem i obrázkem.

Jak jsem se ke knize dostala?
Narazila jsem na ni náhodou v knihovně a hned mě upoutal název a obálka.

Názor:
Začátek byl opravdu velmi slibný. Vypadalo to na hodně dobré fantasy. Bohužel skutečnost byla malinko jiná. Téměř celou knížku se řeší, jak je možné, že tak hezký kluk jako Lee má zájem o tak obyčejnou holku, jakou je Felicity Morganová. Z názvu „Mezi elfy proti své vůli“ se mi vybavil nějaký násilný vztah a násilné vtažení do světa elfů, ale bohužel. Když jsem překonala prvních asi 200 stran, vypadalo to, že už se začne něco dít. Pořád ale převládala spíše romantická linka. O elfech jsou vždy jen nějaké náznaky („Voněl trávou a senem“…). Celou knížku v podstatě zachránily poslední 2 kapitoly, ve kterých je konečně trochu poodhalen svět elfů.
I přesto, že mě tento díl hodně zklamal, určitě si přečtu i další. Věřím totiž, že sloužil spíš na uvedení čtenáře mezi postavy a jsem hodně zvědavá, jak bude příběh pokračovat.

Hodnocení: 4/10
Kde knihu koupíte nejlevněji vám poradí na Srovname.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář mi dělá obrovskou radost a moc za všechny děkuji! :)