čtvrtek 14. září 2017

Recenze: Volání netvora





Autor: Patrick Ness

Žánr: YA, fantasy

Rok vydání: 2016

Nakladatelství: Slovart

Počet stran: 215




Obsah:
Conor O´Malley už dlouho trpí nočními můrami. V posledních dnech se navíc vždy v 0:07 budí s pocitem, že ho někdo volá. Za oknem na něj čeká netvor. Přišel mu vyprávět tři příběhy. A na oplátku po Conorovi chce, aby mu sám řekl ten čtvrtý a nejhorší ze všech – pravdu.


Styl psaní:
Já vlastně nevím. Na jednu stranu jsem neobjevila nic, co by mi řeklo, že Ness píše lépe, než jiní. Na druhou jsem ale knížku zhltla za jeden den a to nejsem úplně rychlý čtenář…

Grafika:
Jak můžete vidět, dostala se mi do rukou verze ilustrovaná Jimem Kayem. Na tu grafiku prostě nemám slov. Je naprosto nádherná a dokonalá. Navíc se mi líbilo, že je kniha ilustrovaná tak, že (aspoň já) jsem ty ilustrace pochopila vždy až díky příběhu a při náhodném listování jsem si tak nebyla schopná cokoli vyspoilerovat…


Jak jsem se ke knize dostala?
Znáte ten pocit, když jdete do knihovny pro jednu konkrétní knihu, ale prostě vždycky přiberete minimálně jednu další? Jo, tak tohle je ta další…

Názor:
Tohle bylo mé druhé setkání s Patrickem Nessem a bylo o milion procent lepší, než to první (My ostatní tu jen tak žijem).
Conor mi přišel jako milý mladý kluk, hodně jsem s ním soucítila a jeho maminky mi bylo opravdu líto.
Celá tahle knížka byla skvělá, byla smutná, ale zároveň v sobě nesla něco víc a myslím, že i já jsem si z ní něco odnesla. Pár míst jsem si dokonce označila a už to samo o sobě svědčí o tom, jaká knížka byla (běžně nic neoznačuji).

„Víra je polovina cesty k uzdravení.“

„Ne vždycky musí být někdo dobrý a ne vždycky musí být někdo zlý.“

„Někdy lidé potřebují lhát především sami sobě.“

„Mnohé pravdivé věci mohou vypadat jako lež.“

„Svůj život nepíšeš slovy, ale skutky. Není důležité, co si myslíš. Význam má jen to, co děláš.“

Rozhodně si tuhle knížku přečtěte, protože stojí za to! A navíc to není žádná bichle, takže to máte za chviličku.

Hodnocení: 10/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář mi dělá obrovskou radost a moc za všechny děkuji! :)