pondělí 22. ledna 2018

Recenze: Na západní frontě klid


Žánr: válečný román

Rok vydání: 2011 (1. vydání 1929)

Nakladatelství: Ikar (1. vydání Melantrich)

Počet stran: 183



Obsah:
Paul Bäumer se spolu se svými kamarády pod velkým psychickým nátlakem třídního učitele Kantorka dobrovolně přihlásí na vojnu. Knížka popisuje jejich zážitky z fronty, vnímání války jako takové, přemýšlení o budoucnosti i minulosti a spoustu dalšího.
Zaujalo vás to? Kde knížku seženete nejlevněji zjistíte kliknutím sem.
Styl psaní:
Knížka je psaná příjemným a čtivým stylem s občasnými nespisovnými a hovorovými výrazy. Celé je to psáno ich-formou, takže se o to více vžijete do příběhu.

Délka kapitol:
Různě, 3 i 20 a více stránek. Průměrně okolo 10.

Grafika:
Obálka je podle mě opravdu moc povedená.

Jak jsem se ke knize dostala?
Knížku jsme měli v povinné četbě, ale věřím, že bych se k ní dostala, i kdyby mě škola nedonutila.

Názor:
Tohle byla vážně pecka! Jde o jednoznačně nejlepší knížku z povinné četby. Téma obou světových válek mám obecně strašně ráda, takže jsem se na tuhle knížku vážně těšila. Paul je velmi sympatický hrdina, který na začátku ještě ani není plnoletý. O to lépe se dá vžít do jeho vyprávění a o to šílenější je popis toho, jak si představuje budoucnost. Jak totiž sám říká, jejich generace žádnou budoucnost neměla. Bylo zvláštní přemýšlet nad tím, že já si tady stěžuju nad naprostými banalitami, kdežto on byl vděčný za kousek okoralého chleba…
Tohle je prostě jedna z těch knížek, která vás donutí se zamyslet a uvědomit si, jak se máme všichni krásně. I když všichni nemůžeme mít všechno, máme to hlavní – lásku, rodinu, přátele, zdraví, domov a v neposlední řadě taky budoucnost. A to i ti, kterým se zrovna nedaří a všechno jde „do kopru“. I oni můžou myslet na zítřek jako na reálnou možnost. Nikoli jako na téměř utopickou představu.

 Hodnocení: 10/10


Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář mi dělá obrovskou radost a moc za všechny děkuji! :)