neděle 14. ledna 2018

Recenze: O myších a lidech


Žánr: novela

Rok vydání: 2004

Nakladatelství: Alpress

Počet stran: 109



Obsah:
Příběh dvou chudých přátel putujících za prací na ranč do salinaského údolí. Lennie Small je mentálně zaostalý, silný, ale velmi hodný a milý. George Milton chodí všude po světě s ním, protože tuší, že by se Lennie mohl nevědomky do něčeho zaplést.
Oba mají v hlavě představu bezstarostného života na vlastním pozemku. Když ale zasáhne osud, je rázem všechno jinak…
Zaujalo vás to? Kde knížku seženete nejlevněji zjistíte kliknutím sem.
Styl psaní:
Tento příběh je založen převážně na dialozích. Přišlo mi, že jsou napsány takovým nenásilným, ležérním stylem a četly se celkem dobře.

Délka kapitol:
Celkem dost, cca 20 stránek/kapitola. V celé knížce je 6 kapitol.

Grafika:
Obálka je zvláštní a nějak se nemůžu rozhodnout, jestli se mi líbí…

Jak jsem se ke knize dostala?
Máme ji na tenhle ročník v povinné četbě.

Názor:
Tahle knížka je celkem vychvalovaná a lidi ji často doporučují k maturitě. Já nevím, ale nějak neumím tenhle názor sdílet. Neříkám, že to bylo špatné, to vůbec ne, i díky délce je opravdu super k maturitě. Ale nemůžu říct, že by to byla úžasná knížka, kterou bych vám doporučovala všemi deseti.
Osobně mě totiž strašně vytáčel přístup George k Lenniemu. Sice ho chápu a věřím, že bych byla stejná, ne-li horší, ale když jsem o tom takhle četla tak mi vadily ty jeho výbuchy vzteku. A tím, že mám k mentálně postiženým lidem asi trochu jiný vztah než většina, mi bylo Lennieho prostě neskutečně líto.
Tahle knížka byla zkrátka zvláštní. Když to teď píšu, zjišťuji, že vlastně vůbec nevím, jestli a jak moc se mi líbila…
Takže v závěru ano! Přečtěte si ji! Dobrá knížka by totiž dle mého měla zanechat něco v hlavě. A to tahle dokázala.

A pokud je tady nějaký maturant, kterému se do knížky opravdu nechce nebo si ji potřebuje oživit, film z roku 1992 je úplně stejný. Já ho viděla ještě před knížkou, a to byla nejspíš chyba…

Hodnocení: 5/10


2 komentáře:

  1. To se divím, že se to shoduje s filmem, většinou to tak nebývá :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem byla překvapená :) a možná i trochu zklamaná, čekala jsem toho v knize více, ale ono se nic moc nekonalo... :D

      Vymazat

Každý komentář mi dělá obrovskou radost a moc za všechny děkuji! :)