čtvrtek 3. listopadu 2016

Recenze: Pan Kaplan má stále třídu rád



Autor: Leo Rosten

Žánr: povídka

Rok vydání: 1995

Nakladatelství: Lidové noviny

Počet stran: 338




Obsah:

Pan Kaplan je evropský přistěhovalec v New Yorku, který chodí do večerní školy, aby se naučil anglicky (v české verzi česky). Každou chvíli překvapí novými zkomoleninami. Ve škole je pestrá směsice národností, polská, německá, ruská, italská... To je častou příčinou rozepří. Pan Kaplan je velmi svérázný člověk, který se nebojí říct, co si myslí a v kombinaci s jeho češtinou to často vytváří opravdu vtipné situace.



Co si myslím já?

Tahle knížka rozhodně není žádným silným literárním zážitkem. Sama jsem si ale opravdu zamilovala pan Kaplana, děj knížky už jsem nemilovala tolik, ale i tak ho hodnotím pozitivně. Je mi líto, že má tato knížka v Česku tak špatné ohlasy. Neříkám, že je bůhvíjak skvělá, ale když ji člověk bere jako knížku, nad kterou se má pobavit, která má poukázat na to, jak to mají cizinci u nás těžké tak mi přijde naprosto ideální. Časté slovní hříčky člověka donutí pozastavit se nad nimi. Většina by podle mě ani jen tak někoho nikdy nenapadla. Taky bych chtěla zmínit překladatele Antonína Přidala, který to má na svědomí. Muselo to být opravdu těžké najít anglickým slovním hříčkám české ekvivalenty, ale myslím si, že to zvládl naprosto bravurně.



Hodnocení: 5,5/10



Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář mi dělá obrovskou radost a moc za všechny děkuji! :)