pondělí 27. února 2017

Recenze: Rezistence




Autor: Veronica Rothová

Žánr: sci-fi

Rok vydání: 2016

Nakladatelství: CooBoo

Počet stran: 352





Obsah:
Potom co Jeanine v čele sečtělosti na konci prvního dílu zaútočila na Odevzdané, přišla Tris o oba rodiče. Jeanine má za cíl zničit všechny Divergentní, nikdo ale netuší proč vlastně.
Tris s Tobiasem se tak ocitají v neustálém nebezpečí. K jejich radosti musí navíc spolupracovat s nenáviděným Tobiasovým otcem. Do toho se přidá ještě trochu tvrdohlavosti a je z toho celkem problém.


Jeanine se ale stejně nikdo nehodlá vzdát bez boje! O Odpalících se vždy mluvilo spíš jako o nějakém obtížném hmyzu. Jak se ale ukazuje, budou to nejspíš právě oni, kdo budou mít ve výsledku hlavní slovo. Je jich totiž zdaleka nejvíce a dost z nich jsou Divergentní. Spolu s Evelyn mají hlavní cíl, svět bez frakcí.
Teď je to kdo s koho. Vyhraje Evelyn, nebo Jeanine?

Styl psaní:
Styl psaní byl příjemný a s tím, jak každá kapitola končila větou typu „A najednou… BUM!“, bylo opravdu těžké knížku odložit…

Grafika:
I když mám Divergenci v originální obálce, Rezistence se ke mně dostala ve filmové verzi. Nejdříve mě mrzelo, že nemám celou sérii v jednom stylu, ale nakonec jsem za to ráda. Filmová obálka má určitě něco do sebe, a protože zelená není úplně moje oblíbená, líbí se mi vlastně více…

Jak jsem ke knize přišla?
Knížku jsem dostala k vánocům od tety, takže děkuju J.

Názor:
Tak to bylo… špatné. Divergence se mi celkem líbila, hodně lidí mi tehdy říkalo, abych se nenechala unést, že druhý díl je daleko horší. I když jsem čekala, že to nebude ono, Rezistence zklamala mé už tak mizerné očekávání. Místy mi to přišlo uměle natahované, celý příběh byl poměrně zmatený a často jsem se v něm ztrácela. Trisino věčné fňukání kvůli tomu, že zabila Willa mi opravdu hodně lezlo na nervy. Ale abych nebyla jen negativní, líbil se mi vztah mezi Tris a Tobiasem. V prvním díle to bylo spíš takové oťukávání, tady už to byla opravdová láska s občasnými neshodami, prostě nic, co by bylo nějak přeidealizované. Jinak je ale jen velmi málo míst, o kterých můžu říct, že mě něčím nadchly.
Celkem mě to mrzí a doufám, že Aliance zase laťku této série trochu pozvedne, ale uvidíme.

Hodnocení: 5/10

4 komentáře:

  1. Skvělá recenze :) Divergence byla úžasná, Rezistence horší. Štvala mě ufňukaná Tris. A Aliance to už bylo velké zklamání :) Snad se ti zalíbí více :)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju :) docela přemýšlím, že bych Alianci ani nečetla, ale je mi to líto, když už ji mám doma... :/ Asi ji teď budu hodně dlouho odkládat a pak se uvidí :D

    OdpovědětVymazat
  3. Četla jsem první díl, ale už to je daaaavno, a zbylé dva, co mám doma, jsem nedočetla 😀. Možná bych jim měla dát šanci 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám doma i poslední díl, ale taky nevím jestli mu dát nebo nedát šanci :/ :D

      Vymazat

Každý komentář mi dělá obrovskou radost a moc za všechny děkuji! :)