sobota 18. března 2017

A-Z Tag

Ahoj! Vítám vás u mého historicky prvního TAGu!
Jelikož si zrovna užívám dovolenou v Rakousku, chtěla jsem napsat něco jednoduššího než recenzi atd.
Rozhodla jsem se pro
TAG A-Z, který mi poslední dobou přijde celkem oblíbený, takže přece nemůžu zaostávat, že? :D
Otázky mám od Nejen knižní blog a teď už hurá na to!
Odkazy v článku: autoři - profil na čbdb.cz, názvy knih - kde je koupíte nejlevněji


Autor, od kterého jsem četla nejvíc knih:
Kdybych to měla brát úplně od dětství, pak by to byla jednoznačně Lucy Danielsová, kterou jsem milovala okolo té 1., 2. třídy. Ale pokud bych počítala jen těch posledních pár opravdu knihomolských let (kdysi jsem tolik nečetla), vítězem by byl John Green, od kterého mi chybí jen Will a Will a v těsném závěsu pak můj milovaný Jonas Jonasson, od kterého jsem četla všechny knížky.

Bookoholikovo pravidlo číslo 1:
Nejradši mám „Já otevírám knihu, ty zavíráš pusu.“, které se v rodině snažím zatím marně zavést, protože sestra teda sice zavře pusu, ale pustí si videa na youtube, což je snad ještě horší… Jinak nemám nějaké, které bych striktně dodržovala.

Citát z knihy, který bych si zarámovala:
Kromě velmi originálního citátu z Harryho Pottera: „After all this time?“ „Always.“ Mě napadá citát z Muže jménem Ove:



Důležitá kniha mého dětství:
Rozhodla jsem se tuto otázku rozdělit na dvě části. Takže 1. když jsem ještě neuměla sama číst. Tady se neumím rozhodnout mezi Honzíkovou cestou a O letadélku Káněti, ale stoprocentně jedna z nich… A 2. když už jsem si četla sama. To je snad ještě těžší, ale asi to vyhrála knížka Ztracené koťátko, což byla první knížka od Lucy Danielsové. Celkově jsem v dětství měla nejradši právě její knihy a mrzí mě, že jsem je nestihla přečíst všechny, protože teď už to přece jenom není ono…

E-kniha, audiokniha, nebo papírová kniha:
Jasně, že papírová kniha… E-knihy čtu sice taky dost často, protože je to například na dovolené o dost jednodušší, ale to šustění stránek a vůně papíru tomu prostě chybí. A co se týče audioknih tak kdybyste se mě zeptali ještě začátkem března, odpověď by byla jednoznačné NE, protože jsem zatím poslouchala jen dvě knihy od Shakespeara a ty mě tak nudily, že jsem po asi půl hodině zjistila, že vůbec netuším o čem mluví. Každopádně cestou na dovolenou jsem se rozhodla je ještě jednou zkusit, tentokrát s Harrym Potterem a to mě donutilo změnit názor. Sice jsem vůči nim pořád spíš negativní, ale už to aspoň není jako sprosté slovo.

Fiktivní postava, se kterou bych pravděpodobně chodila na střední:
Tuhle otázku úplně nechápu, pokud to má být podle toho, s kým bych ráda chodila na střední, napadá mě třeba Elena z Náhodných lhářů, která mi připadá tak trochu jako moje dvojče. A pokud to má být podle toho, kdo mi připomíná někoho z mých spolužáků, pak opravdu vůbec nevím.

Gejzíry emocí ve mně vyvolala kniha…
Za mě je to jednoznačně Illuminae, u té jsem vystřídala snad všechny emoce. Byla jsem šťastná i smutná, naštvaná i pobavená…

Hahaha, u téhle knížky jsem se smála nonstop!
Už, když jsem tu otázku četla, objevilo se mi v hlavě jedno jméno. Jonas Jonasson. Nejvíce jsem se nasmála asi u jeho prvotiny – Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel, ale i jeho další dvě knížky jsou vtipem nacpané k prasknutí.

Chci, aby vyšlo v češtině:
V tuhle chvíli je to jednoznačně druhý a třetí díl Stránek světaNachtland a Blutbuch. Nebo třeba Replica od Lauren Oliver.

I když nemám čas číst, vždycky si najdu chvilku na knihy od…
Jednoznačně od Jonase Jonassona! Jeho knížky prostě zbožňuju od první do poslední stránky!

Jedna kniha, kterou bych si vzala, kdybych uvízla na Měsíci:
Asi bych si vzala Marťana od Andyho Weira. Za prvé proto, že jsem ji ještě nečetla, ale viděla jsem film a za druhé protože která knížka by mohla být na Měsíci užitečnější, že jo? :D

Kniha, kterou asi nikdy nedočtu:
Momentálně mě napadají dvě a sice Den Trifidů, který jsem rozečetla na doporučení, ale potom, co jsem se za týden dostala asi na stránku 10 (a to byly prázdniny!), jsem to vzdala. A druhou je Talon, který jsem četla taky o prázdninách a dostala jsem se k půlce, ale vůbec mě to nebavilo a děj mi přišel až zmatený…

Lituji, že jsem jako malá nečetla…
Těch knížek je… Harry Potter, Malý princ, knížky od Foglara, Správná pětka…. Co k tomu dodat? Prostě jsem jako malá četla knížky klidně i s půlroční pauzou.

Moje oblíbené místo na čtení:
Postel. Vždycky mi sice trvá tak půldne než si tam vystavím pevnost podle svých představ, ale zase je to potom jediné místo, kde mě nebolí záda. Když ale nemám čas na pevnost tak vítězí můj stůl, který je od postele asi půl metru… :D

Nejlepší druhý díl v sérii:
To je hodně těžká otázka, ale třeba Elita se mi líbila daleko více než Selekce.

O kterého knižního hrdinu jsem se nejvíc bála:
Asi o Ezru Masona z Illuminae nebo o Thomase z Univerzity výjimečných (prostě kamaráda od Ciy, nejsem si jistá jménem)

Právě čtu:
Mé sladké šestnácté století od Rachel Harris. Zatím jsem úplně na začátku a jsem hodně zvědavá jak se mi to bude líbit.

Q&A na tělo: Nikdy bych nikomu nepůjčila…
Jsou lidé, kterým se nebojím půjčit cokoli, ale nejvíce bych se bála o svůj výtisk Illuminae, protože mám neprodejnou reading copy verzi.

Retelling, který originálně překroutil původní příběh:
To je jednoduché, zatím jsem četla pouze jeden retelling, takže je to Cinder!

Spánek jde stranou, když čtu…
Naposledy si pamatuju, že jsem opravdu nemohla spát, když jsem četla Šifru mistra Leonarda, ale jinak je to prakticky jakákoli detektivka, i když je moc nečtu.

Tři nejoblíbenější knihy:
Já nevím, budu to brát jen za tenhle rok, protože jinak by bylo prostě nemožné vybrat jen 3. Takže z toho, co jsem letos zatím přečetla jsou to tyto: Cinder, Univerzita výjimečných a V šedých tónech, ale věřím, že už zítra bych řekla jiné tři. Za letošek jsem zatím měla opravdu šťastnou ruku.

Ukaž knihovnu:
Vím, že je to smutné, zvlášť u knižního blogera, ale zatím mám jen jednu poličku a vyfotit vám ji nemůžu, protože nejsem doma.

Vytáhni 13. knihu zleva z 1. police odspodu:
Myslím, že by tam měla být Aliance od Veronicy Roth (zatím tam je 15 knížek, takže není tak těžké si vzpomenout kde je která), ale jistá si nejsem, protože, jak už jsem psala, nejsem momentálně doma.

WC knihy aneb co čtu na záchodě:
Když čtu dobrou knížku, čtu ji všude, i na záchodě…

Xkrát jsem četla…
Je jen pár knížek, které jsem četla víckrát než jednou a zatím jen jediná, kterou jsem četla víckrát než dvakrát, i když po 3. to byla audiokniha. A tou je… Pampadampampam…. Harry Potter a kámen mudrců!

Young adult kniha, kterou by měli číst všichni bez ohledu na věk:
V šedých tónech! A pravděpodobně i Sůl moře a Potrhaná křídla, ale ty jsem zatím sama nečetla tak nemůžu říct jestli ano nebo ne. Ale V šedých tónech je podle mě knížka, která dá něco jak patnáctiletému teenagerovi tak i třeba čtyřicetileté mamince teenagerů.

Ze které knihy by měli udělat film:
Sama nejsem úplně filmový maniak, ale chtěla bych vidět třeba Selekci


Tak to by bylo k tomuto TAGu všechno. Upřímně jsem si myslela, že s tím bude o něco méně práce :D. Snad se vám líbil a napište mi, pokud byste chtěli v budoucnu další.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář mi dělá obrovskou radost a moc za všechny děkuji! :)