pondělí 27. března 2017

Recenze: Muž jménem Ove





Žánr: román

Rok vydání: 2015

Nakladatelství: HOST

Počet stran: 333




Obsah:
Ovemu je 59 let a řídí Saab. Nikdy neřídil jiné auto. Na pozici předsedy vlastníků byl vlivem převratu (Oveho názor) vystřídán již před pár lety, to mu ale nebrání vykonávat funkci strážce pořádku. Samozvaného strážce pořádku. Každý jeho den je stejný a tak to má být.
Když se ale do protějšího domku nastěhují noví sousedé, kteří mu místo pozdravu nabourají do schránky, spustí se kolotoč nečekaných situací. Začíná tak příběh nečekaného přátelství, toulavé kočky a umění řídit.

Styl psaní:
Stylem psaní se to hodně podobá knížkám Jonase Jonassona. A ten styl je opravdu úžasný! Dlouho jsem přemýšlela, jak bych ten styl měla popsat, ale já prostě nevím. Snažila jsem se jím tak trochu popsat obsah knížky, ale více ho přiblížit neumím, prostě si tu knížku přečtěte!

Grafika:
Obálka je úžasná a na mě měla skvělý postupný „aha-efekt“. Pro vysvětlení, na začátku to byla pěkná obálka. Na konci jsem si ťukala na čelo, že jsem si té a tamté věci nevšimla.

Názor:
Na jedné stránce jsem narazila na názor: „Čím blíž jsem se blížil k závěru knihy, tím více jsem zvedal hodnocení.“ A přesně tak to bylo i u mě. Na začátku jsem si říkala, že je to hodně průměrná knížka a že nechápu, proč je tolik vychvalovaná. Na konci jsem to více než pochopila. I když se to na první pohled nezdá, je tahle knížka doslova nabušená emocemi. Budete se smát, bude vás hřát u srdce, budete nadávat a taky vám nejspíš ukápne slza. Jako velkou milovnici Jonase Jonassona se mi tahle knížka opravdu líbila. I když na Jonassona to nemá, ale šlape mu na paty. Mohla bych se tady rozepsat ještě více, ale bojím se, abych omylem neprozradila více, než je zdrávo. Pokud by vás ale přece jenom zajímal můj názor na další části knihy, počkejte na středu, kdy vyjde první „Recenze se spoilery“ určená především těm, kteří už knížku četli.

Hodnocení: 9,5/10



Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář mi dělá obrovskou radost a moc za všechny děkuji! :)