pondělí 20. března 2017

Recenze: Stránky světa




Autor: Kai Meyer

Žánr: fantasy

Rok vydání: 2016

Nakladatelství: CooBoo

Počet stran: 389




Obsah:
Furia Salamandra Faerfaxová je bibliomantka. Její schopnosti ještě nejsou úplně na vrcholu, ale až se tak stane, bude schopna silou knih ovládat lidi, číst jim myšlenky…
Se svým otcem a bratrem žije v Cotswoldsu kousek od Londýna a daleko od lidí. V jejich sídle se nachází nekonečná knihovna, která se údajně stále rozpíná a nikdo ji nikdy nedokázal zmapovat.
Furia stále čeká až si ji najde její dušekniha. Jedině s ní totiž bude schopna dokonale ovládnout magii slov.
Po jejich rodině marně pátrá Akademie. Kdysi dávno totiž udělali něco, na základě čeho byli nuceni od základů změnit svůj život a začali se skrývat. A vypadá to, že se konečně dostala na stopu. Do toho jim jde po krku ještě někdo.
Furia je nucena uprchnout do Libropolisu, města ztracených knihkupectví, ale tím její boj s vládci bibliomantiky teprve začíná.

Styl psaní:
Styl psaní byl hodně akční a rychlý, žádné zbytečně zdlouhavé popisy. A tak to mám ráda!

Grafika:
Ta obálka je naprosto nádherná! Působí opravdu elegantně, jako by vypadla z Furiiny knihovny, což byl podle mě záměr. A ty detaily jako origami ptáčci? To je prostě boží! (Sama se origami věnuji, takže se mi to líbí o to víc)
Vevnitř pak každá kapitola začíná ozdobným 1. písmenem, mám pocit, že se tomu říká iniciála. To ještě více podporuje autorův úžasný svět.

Jak jsem se ke knize dostala?
Právě kvůli obálky jsem na ni měla zálusk už od jejího vydání, takže když jsem ji pak našla v knihovně, bylo jasné, že půjde se mnou…

Názor:
Úžasná akční knížka v naprosto dokonalém světě. I když obecně popisy moc nemusím, tady si myslím, že si autor mohl ještě malilinko pohrát s popisy knihoven. Jinak ale opravdu hezky zpracovaná knížka plná akce a, k mému překvapení, i vtipu. Opravdu mě bavily scény s lampou a křeslem nebo se zobáknihou Život a doba Abela Humble Uxbridgeho, osmého hraběte Noodingdonského z Noodingdonu. Vytvářeli odlehčenější atmosféru v jinak poměrně vážných situacích. A ta nesmělost Pauliny a Wackforda? To bylo tak pěkné!
Co se týče Furie tak byly okamžiky, kdy jsem si myslela, že ji snad něčím přetáhnu, ale bylo to v rámci mezí.
Jsem hodně zvědavá na druhý díl, jen doufám, že mu nenechají tu škaredou originální obálku!


Hodnocení: 9/10

2 komentáře:

  1. Knížka na mě doma čeká v knihovně asi už půl roku a stále jsem se k ní nedostala. Ale co se jí rozhodně upřít nedá, je její obálka :). Jsem zvědavá, jak se mi bude líbit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, obálka je úžasná. Jestli se k ní teda někdy dostaneš, ráda si potom přečtu recenzi :)

      Vymazat

Každý komentář mi dělá obrovskou radost a moc za všechny děkuji! :)