pondělí 6. března 2017

Recenze: V šedých tónech




Autor: Ruta Sepetys

Žánr: román

Rok vydání: 2013

Nakladatelství: CooBoo

Počet stran: 288




Obsah:
Píše se červen 1941 a v Evropě začíná zuřit válka. Linin tatínek pracuje na univerzitě, takže se jejich rodina automaticky ocitá na seznamu. Když si pro ně Sověti přijdou je těsně po půlnoci, tatínek se ještě nevrátil z práce. Patnáctiletá Lina, její mladší bráška Jonas a jejich maminka mají 20 minut, aby si zabalili, poté jsou naloženi do nákladního auta, kde Lina poznává některé známé tváře, učitelku, knihovnici, pána z banky a spoustu dalších. Jsou převezeni na nádraží, kde jsou nahnáni do dobytčáků. Žijí v naprosto otřesných podmínkách v přeplněném vagónu. Nikdo neví proč tam jsou, kam jedou a kdy se zase uvidí se svými blízkými. 
Napínavý příběh Liny a její rodiny, která je na milost a nemilost poslána do pracovních táborů.


Styl psaní:
Styl psaní byl geniální! Kapitoly mají v průměru asi 3 strany, takže je opravdu hodně těžké se od knížky odtrhnout. A Ruta navíc píše opravdu velmi poutavě, v knize nejsou žádné části, které by čtenáře jakýmkoli způsobem měly rušit.

Grafika:
Knížka je jasným důkazem toho, že méně je někdy více. Obálka je naprosto nádherná, ničím nepřeplácaná a já osobně z ní cítím tu naději, která byla často tím jediným, co Linu drželo při životě.

Jak jsem ke knize přišla?
Tuhle knížku mi přinesl Knižíšek.

Názor:
Tohle bylo úžasné! Z příběhu samotného mrazilo a to ani nemluvím o tom, že je podle skutečných událostí! Když jsem knížku četla, připadala jsem si najednou strašně blbě za to, že si stěžuju, když mají v jídelně nechutný oběd, když nám ředitel ve škole nezatopí, když musím ráno brzo vstávat…
Po dočtení téhle knížky si člověk prostě najednou uvědomí jak šťastný život to vlastně žije, musím říct, že mi tenhle příběh otevřel oči více než kdy jakýkoli film nebo dokument, protože tady jsem měla pocit, že já jsem Lina. Tu noc, kdy jsem to dočetla jsem usínala s pocitem naprosté vděčnosti za to, co všechno mám.
Druhá světová válka mě obecně celkem zajímá, takže jsem o těchto zvěrstvech už něco málo tušila, ale „zažít“ to takhle z pohledu patnáctileté holky bylo něco úplně jiného a naprosto šíleného.


Hodnocení: 10/10

Kde knihu seženete nejvýhodněji vám poradí na Srovname.cz

A ještě jedna dobrá zpráva. Ruta Sepetys oznámila natáčení filmu! Zatím se nic bližšího neví, ale i tak je to super ne? :D

8 komentářů:

  1. Hezky sepsáno, naprosto s Tebou souhlasím v tom, že noc po dočtení jsem tu svoji pohodlnou, teplou a bezpečnou postel vnímala více než kdykoli jindy. Ruta je skvělá, přináší k mladým lidem důležitá témata a ještě to dělá tak neuvěřitelně čtivou cestou... Miluju ji a jsem ráda, že i Tobě se tahle kniha líbila. měj se pěkně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) tohle byla moje první knížka od Ruty, ale doufám, že zbylá dvě díla ukořistím co nejdříve. Hezký den (večer) :D :)

      Vymazat
  2. Krásná recenze. Mě se kniha také moc líbila a ještě víc se mi od Ruty líbí Sůl moře, ta tě také dostane :)

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji :) Na Sůl moře se strašně těším, ale netuším kdy se k ní dostanu :/ :D

    OdpovědětVymazat
  4. Od autorky jsem ještě nic nečetla, ale ráda bych to co nejdříve napravila (kor, když ty knihy už mám doma :D) Na Rutu svým způsobem spoléhám... spoléhám na to, že to bude skvělé čtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to bys to měla napravit co nejdříve :D vážné situace dokonale převyprávěné pro teenagery, spoleháš správně :) (aspoň u téhle knížky, zbylé jsem nečetla)

      Vymazat
  5. Tak to se docela těším na film :) jsem ráda, že se ti kniha líbila, i když já se na ní zatím nechystám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem na film docela zvědavá, pokud bude aspoň z poloviny tak dobrý jako knížka, bude to pecka! :)

      Vymazat

Každý komentář mi dělá obrovskou radost a moc za všechny děkuji! :)