Recenze: Mayské proroctví - zápas o osud lidstva

Žánr: fantasy

Rok vydání: 2012

Nakladatelství: Fragment

Počet stran: 317

Obsah:
Rodiče šestnáctileté Caity zdědí skotský hrad, proto se na nějaký čas vzdají svého bydlení v San Francisku a odjedou spolu s Caity na Breidablik. Caity ve svém novém pokoji našla zajímavé znaky. Po bližším prozkoumání zjistila, že jde o více, než jen o dekoraci a začala pátrat. Její zjištění je však mírně řečeno znepokojující. Dávné mayské proroctví jí totiž přisuzuje hlavní roli při záchraně lidstva. Dokáže to?
Styl psaní:
Knížka je psaná opravdu hodně jednoduchým a čtivým stylem, takže není problém ji zvládnout za den.

Grafika:
Obálka se mi opravdu hodně líbí. Stejně tak se mi líbí i začátek každé kapitoly, vše je hezky ve stylu Mayů, takže to krásně doplňuje atmosféru příběhu.

Jak jsem se ke knize dostala?
Poprvé jsem si ji v knihovně všimla někdy loni, od té doby tam na mě pokaždé koukala. Několikrát jsem si ji vzala do ruky, anotaci umím prakticky nazpaměť, ale vždycky jsem ji tam nakonec nechala. Tentokrát bych ji tam pravděpodobně nechala taky, ale protože jsem věděla, že jeden z bodů Velikonočního read-a-thonu je „dlouho odkládaná kniha“, rozhodla jsem se si ji konečně přečíst.

Názor:
Začátek mi dost připomněl knížky, které jsem četla před několika lety a  říkala jsem si, že to asi bude pěkná blbost. Nemůžu říct, že by to bylo nějaké překvapivé nebo nepředvídatelné, ale když jsem překonala ten nic moc rozjezd, mile mě vývoj příběhu překvapil. Navíc mi přijde téma Mayů v knížce 13+ docela originální a protože mě mayská kultura baví, bavilo mě to i tady. Další plus bylo, že spousta zmínek o Mayích, které v knížce padly, byly pravdivé. Zápletka sice nebyla žádné „Wow!“, každopádně mě osobně v některých momentech téměř šokovala. Nevím, jestli mám opravdu TAK dlouhé vedení, ale spoustu okamžiků a zvratů jsem dopředu neodhalila.
Podtrženo sečteno, jestli máte rádi záhady, trošičku tajemna, mayskou kulturu a tak dále, rozhodně se této série nebojte! Přečíst se to dá opravdu rychle a myslím si, že je to velmi příjemná, milá oddechovka.

Hodnocení: 8/10