sobota 3. června 2017

Humbook - festival knih, co hýbou vaším světem

Ahoj, vítám vás u dalšího článku!
Určitě už jste všichni slyšeli o Humbooku (koná se 7.10. v Praze), ale možná ještě nejste úplně rozhodnutí, jestli stojí za to. Dnes vám tedy vypíšu svá očekávání a důvody, proč na Humbook letos hodlám dorazit (a že to mám do Prahy daleko…)
a proč byste určitě měli i vy! 


1) Spousta lidí, kteří vám budou rozumět.
Myslím, že všichni knihomolové se čas od času potýkají ve svém okolí s neporozuměním. Nikdo například nechápe vaši radost z toho, že jste opět vyhodili celou výplatu za „hromadu papíru“ (slova mé sestry). Nikdo nechápe, proč máte slzy na krajíčku, když se knížce ohne růžek. „Vždyť je to jen kniha!“ Ani proč nejdete na legendární párty a místo toho jste zalezlí v posteli knížkou.
To se vám na Humbooku stane jen těžko, tam bude naopak každý na vaší straně!


2) Zajímaví a slavní lidé
Předpokládám, že to všichni víte, ale stejně vám to pro jistotu ještě připomenu. Humbook totiž bude plný různých slavných osobností z oblasti knih.
Tou největší lákačkou jsou samozřejmě spisovatelé, letos na nás všechny budou čekat tito:
·        JoelleCharbonneau (série Univerzita výjimečných, Stačí jen CHTÍT)
·        A.G. Howard (Šepotání, Divotání, Zrcadlení)
·        Jenny Han (série Všem klukům, které jsem milovala; série Oko za oko)
·        Vilma Kadlečková (série Mycelium)
·        Ivana Peroutková (Francouzská jízda)
Já osobně se, kromě spisovatelů, taky moc těším na známé booktuberky jako Svět podle Marillee, Molly v knize a spoustu dalších, kteří, doufám, že dorazí.
Jo a málem bych zapomněla na ty hlavní! Na ty, bez kterých bychom z knížek neměli ani zdaleka takové potěšení, nemohli bychom si k nim přivonět, pohladit je, nemohli bychom v nich bezmyšlenkovitě listovat. A co hůř, spoustu bychom si nemohli vůbec přečíst, protože by nebyly přeloženy! Nejspíš už správně tušíte, že mluvím o lidech z nakladatelství. Ať už to jsou redaktoři, překladatelé a další.

3) Přednášky a workshopy
Zajímalo vás někdy, jak se vyrábí kniha? Jaké jsou překladatelské perličky? Co je nejtěžší na té či oné práci v nakladatelství? Ano? Tak to je další důvod, proč byste měli na Humbook dorazit! Těšit se totiž můžete na spoustu přednášek a workshopů s opravdovými profíky. Letošní program zatím není známý, ale já stejně věřím, že si každý najde to své, co ho zajímá.
fotka z loňského křestu Soli moře 

4) Tvoření a knihomolské věcičky
Přiznám se, že si nejsem úplně jistá, jak moc je tato informace důvěryhodná, ale údajně by měl být na Humbooku i koutek, kde si budete moci vytvořit vlastní záložky. Navíc jsem někde četla, že by se tam snad mohl objevit i 
stánek s knihomolskými svíčkami a dalšími věcičkami. Jo a kromě toho všichni pevně věříme, že se tam i letos objeví instagraf!

fotka z loňského ročníku
5) Knihy, knihy, knihy!
Na závěr samozřejmě to nejdůležitější. To, bez čeho by Humbook jaksi postrádal smysl. Stánek, kde si budete moci knížky koupit. Loni tam byl stánek Knih Dobrovský, takže si myslím, že bude i letos. A jestli nebude Dobrovský, určitě bude jiný!
loňský stánek

Tak co? Už jste rozhodnuti? Napište mi do komentářů, na kterého spisovatele se těšíte nejvíce! Já jednoznačně na Joelle Charbonneau!
Tak zase příště u dalšího článku! 





2 komentáře:

  1. Sakra, teď mi je líto, že jsem tam nešla! Jako... Já to mám do Prahy hrozně moc daleko, přes celou republiku, ale určitě by se nějak našla cesta. Noo 😂
    Tak půjdu třeba příště. Super článek, zajímavý a plný užitečných informací :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé děkuju a ještě jít můžeš, festival je až 7.10.! :) Jinak já taky pojedu přes celou republiku... :D

      Vymazat

Každý komentář mi dělá obrovskou radost a moc za všechny děkuji! :)